A/Part: A.S.Adventure werkt samen met ontwerper Tom Van Der Borght

Everyday Holiday: A.S.Adventure met een touch van Tom Van Der Borght

Outdoor materiaal saai? Think again. Al zeker niet als een fashion designer ermee aan de slag gaat. A.S.Adventure en ontwerper Tom Dan Der Borght werden aan elkaar gekoppeld voor A/Part, een campagne van Stad Antwerpen, MoMu en Flanders DC. Resultaat zijn een kleurrijke poncho en drie Klean Kanteen drinkflessen. Anything but boring!

De poncho en drinkflessen van Tom Van Der Borght worden exclusief verkocht bij A.S.Adventure Antwerpen, van 4 tot en met 20 november.

Wat is A/Part?

A/Part maakt deel uit van het heropeningsprogramma van MoMu (ModeMuseum). Gedurende het hele najaar wordt het vernieuwde museum gevierd met een ambitieus programma dat de Antwerpse modesector in het algemeen in de kijker zet. Voor A/part werden 20 gerenommeerde ontwerpers - zoals Raf Simons en Walter Van Beirendonck - gelinkt aan retailers uit de Antwerpse omgeving. Zo kwamen A.S.Adventure en Tom Van Der Borght samen.

“Ik wou geen klassieke modepartner”, zegt Tom. “In samenspraak met de curator Baloji kwamen we uit bij A.S.Adventure, waar ik onmiddellijk een goede klik mee had.” Wie A.S.Adventure zegt, denkt natuurlijk aan outdoor en daar ging Tom ook mee aan de slag.
Lees meer over A/PART op mode2021antwerpen.be

Everyday Holiday, ook in een moeilijk jaar

“De samenwerking verliep tijdens de lockdown. Dus in de designs zit ook mijn persoonlijke reflectie aan het afgelopen jaar.” Ook voor Tom was het een jaar van zoeken naar andere manieren om te ontspannen. “We konden plots niet meer reizen, we zaten wat vast,” legt Tom uit. “Maar langs de andere kant, bood de situatie ook een kans om de eigen omgeving te herontdekken.” En dat past mooi in de boodschap van A.S.Adventure dat avontuur overal te ontdekken valt.

De insteek die Tom bedacht was ‘Everyday Holiday’. Om het outdoor gegeven van A.S.Adventure te benadrukken, kwam hij op de proppen met een padded poncho en designs voor drie Klean Kanteen drinkflessen. “Het kleurrijke is mijn handelsmerk, maar ik wilde ook het positieve benadrukken”, vertelt Tom. Everyday Holiday, soms moet je gewoon eens om de hoek kijken voor avontuur.

A.S.Adventure x Tom Van Der Borght

Stijlvol en knus aan het kampvuur. Deze warme outdoor poncho trek je snel aan, houdt je warm en droog en kan je ook gebruiken als deken. Het stuk is unisex & one size fits all. Het is waterafstotend en packable en heeft een synthetisch vulling. De prijs bedraagt €89,95.

Ideaal voor avontuur in het wild of in de stad. De Klean Kanteen Classic Vacuum Insulated Loop drinkfles in drie designs houdt je drankje 20u warm of 50u koud. De flessen zijn 100% lekvrij en hebben een inhoud van 592 ml. De prijs bedraagt €39,95.

Over Tom Van Der Borght

Van Der Borght studeerde in 2012 af als ontwerper aan de Stedelijke Academie voor Schone Kunsten in Sint-Niklaas. In 2013 richtte hij zijn eigen label op, waarmee hij defileerde op de modeweken in Berlijn, Parijs, Londen en Panama. Zijn collecties werden verkocht in de Verenigde Staten, Japan en in heel Europa. Al tijdens zijn studie was hij geïnteresseerd in de grens tussen mode en kunst. De beeldtaal die door zijn collecties wordt ontwikkeld gaat veel verder dan kleding en creëert altijd een zeer persoonlijk en bevragend universum. In 2020 won hij de Grand Prix op het Hyères International Festival of Fashion, Photography and Fashion Accessories.