Life is better on a bike

Van bikepacking tot pendelen: alle musthaves vind je bij A.S.Adventure

De ultieme lentetip? Trek eropuit met de fiets. Naar het werk of een weekendje weg: het leven is fijner op de fiets. A.S.Adventure heeft alle musthaves in haar gamma voor een gesmeerde fietstocht en verstrekt haar aanbod met kersverse en puur Belgische merken.

Op reis: spring op de bikepacking trend

Vind je het moeilijk kiezen tussen een tocht met de rugzak en een fietsvakantie? Waag je dan eens aan bikepacking, de perfecte combinatie van backpacking en biketouring. De ideale manier om de wijde wereld te verkennen op een avontuurlijke, ongebonden manier.

Je reist minimalistisch, budgetvriendelijk én duurzaam. Het enige wat je eigenlijk echt nodig hebt, is een geschikte fiets – typisch een trekkingfiets of mountainbike – en een minimum aan bagage (lees: je kampeerspullen), die je aan je fiets hangt in speciale fietstassen. Daarmee trek je dan de natuur in voor meerdere dagen, langs unieke plekken over trails, onverharde routes of zandwegen. Hoe minder bereden de paden, hoe beter.

Daardoor gaat er een wereld aan nieuwe mogelijkheden open: je kan grotere afstanden afleggen dan je te voet zou doen én je neemt het landschap veel meer in je op dan je doet terwijl je met de auto rondtoert. En slapen doe je waar je tocht je ’s avonds heeft gebracht. Puur avontuur, met andere woorden!
Lees hier meer over bikepacking en de ultieme tips voor een geslaagde bikepackingtrip.

Gepakt, gezakt en outfit on fleek

Pendelen: kwali-tijd winnen

Stond je al eens zuchtend in de file terwijl een vrolijk fluitende fietser de lange rij auto’s voorbij peddelde? Dan ken je alvast één gigantisch voordeel van bike commuting: fietspendelaars winnen niet alleen tijd, het is ook nog eens kwali-tijd. Want terwijl jij langzaam indut op de tonen van de verkeersinformatie op de autoradio, werkt die fris uitgeslapen fietspendelaar aan zijn conditie én zijn mentale gezondheid op de trappers.

De cijfers liegen er niet om. Bike commuters die minstens één dag per week naar het werk pendelen op hun tweewieler, halen hun cortisol- en adrenalinegehalte gevoelig naar beneden. Het gevolg: 20% tot 52% minder kans op stress! Je krijgt er letterlijk én figuurlijk een fris hoofd van, wat dan weer een positieve invloed heeft op je creativiteit en je stemming. Door de betere bloedcirculatie in je hersenen geef je zelfs je geheugen en je probleemoplossend vermogen een boost.

Nog een mooie bonus: wie overdag regelmatig wat beweging heeft, zal ’s avonds sneller fysiek moe zijn. Een halfuurtje woon-werkverkeer op de fiets volstaat al om aan het einde van de dag vlotter naar dromenland te vertrekken. Oh, en die overtollige kantoorkilo’s? Die rijdt de bike commuter er zo af. Fietsen zet de vetverbranding in gang, helpt je spieren opbouwen én heeft een lage kans op blessures. Helemaal overtuigd? Zoek jezelf dan een bike buddy, zo krik je meteen ook je sociale skills op.
Lees hier meer tips & tricks over fietsen naar het werk.

Val op op je fiets: fashionable én safety first

Kersverse Belgische labels bij A.S.Adventure

Vive le Vélo. Jong, minder jong, sportief of passief: van de Vive le vélo-kledinglijn – bekend van de gelijknamige Eén Tour-talkshow van Karl Vannieuwkerke – word je hoe dan ook enthousiast. Puur Belgisch, met een hart voor de koers en een missie om iedereen met elkaar te verbinden. Gemaakt van zacht, ademend en sweat-proof biokatoen, zodat je jarenlang geniet van comfort van de bovenste plank. Toegegeven: fietsen was nog nooit zo leuk, al zijn de casual designs van Vive le vélo eigenlijk geschikt voor elke gelegenheid. ​

Vive le vélo bij A.S.Adventure

Peloton de Paris. Bij A.S.Adventure vind je vooral de RECON-lijn van het label: duurzame cycling apparel op basis van 100% gerecycleerde stoffen en 100% hoogtechnologische materialen. Fietsen voor vrouwen zit in de lift en Peloton de Paris ondersteunt dit door een forse uitbreiding van het damesaanbod. Zowel vrouwelijke als mannelijke fietsliefhebbers vinden hun gading in de nieuwe collectie met vele kleurrijke, knappe designs die het post-coronatijdperk bejubelen.

Peloton de Paris bij A.S.Adventure