Wintersport zonder zorgen: A.S.Adventure tipt

Vier tips die kunnen tellen voor een betaalbare wintersportvakantie

Ben je verzot op skiën of snowboarden, maar kijk je op tegen het hoge kostenplaatje? Vooral als je eropuit trekt met het hele gezin, kan een wintersportvakantie zwaar doortellen in het familiebudget. Verschillende bevragingen wijzen uit dat de kost van een gemiddelde wintersportvakantie zo’n 9 tot 15% duurder is geworden in vergelijking met vorig jaar. De grootste oorzaken hiervan zijn de huidige inflatie, stijgende energieprijzen en hoge brandstofprijzen. Je zin in vakantie verdwijnt zo als sneeuw voor de zon. Onderstaande tips van A.S.Adventure doen je minder diep in de geldbuidel tasten en wegdromen van een zorgeloze wintersportvakantie in eigen land of in de bergen!

Tip 1: Huur je skigerief op voorhand

Je wilt op wintersport vertrekken, maar je hebt geen skigerief. Alles nieuw aankopen is enorm prijzig: een helm, skibril, ski's, winterschoenen,... Het lijstje lijkt wel eindeloos. Huren bij een lokaal ski-verhuurbedrijf kan, maar een lange wachtrij en een hoge meerkost zijn daarbij gegarandeerd. Bij A.S.Adventure kan je alles wat je nodig hebt vooraf huren, waardoor aankopen volledig overbodig wordt. De outdoor retailer biedt o.a. skikledij, skischoenen, en tal van ander skimateriaal dat perfect bij jou past en dat je na je zorgeloze wintersportvakantie gewoon kan terugbrengen. Handig, hé? Nog even, en voor je het weet, glijd je vlotjes van de hagelwitte poederlaag.

Tip 2: Huur skikledij voor de kids

Sinds kort kan je ook voor kinderen skikledij huren bij A.S.Adventure, en dat voor een korte periode en in alle (for)maten en kleuren. Een tripje naar A.S.Adventure voor je op avontuur vertrekt, bespaart je heel wat overbodige kosten.

Op de website van A.S.Adventure kan je terugvinden welke winkels het verhuur van skikledij aanbieden en wat hiervoor de prijzen zijn. Je sluit dan een huurovereenkomst af voor de gewenste periode. Voor je vakantie passeer je even bij de winkel om de kleren op te halen en je kan vertrekken. Makkelijk, toch?

Tip 3: Check, check, check – maak lijstjes

Een skivakantie vergt voorbereiding, en al zeker met je kroost. Bovendien heb je veel meer spullen nodig dan bij een zomervakantie. Lijstjes to the rescue! Met een spelletje koffer-tetris kan je alle ski's, stokken, snowboards en skischoenen in de auto doen passen, maar uiteraard heb meer nodig dan enkel skimateriaal. A.S.Adventure helpt je op weg:

Ontdek hier de volledige checklist voor kinderen én volwassenen, en trek voorbereid naar de sneeuw!

Tip 4: Zoek het niet te ver

Wil je graag skiën, maar heb je geen zin om zo ver te reizen en een hotel te boeken? Kies dan voor een dagje skiën in de Belgische Ardennen of de verschillende indoorpistes in jouw buurt. Je kan minstens evenveel plezier maken op de pistes in eigen land. Maak er een gezellige uitstap van met de familie, zo weet je ook meteen of je kids gebeten zijn door de skimicrobe of helemaal niet. Bij A.S.Adventure hoef je niet voor een volledige week te huren. Ga langs, huur een leuke outfit voor een dag en jullie zijn helemaal ready to go. Daarna rest er enkel nog te genieten van een zalig dagje skiën.

Praktisch ​

PR Contact A.S.Adventure ​